STF Hablingbo Gute Vingård

Kombinera vin och övernattning på södra Gotland

Bo på vingård. Kombinera vinprovning med övernattning på trivsamma Gute Vingård. I det vackra gamla tegelhuset ett par kilometer från havet bor du i trivsamma rum och njuter du av god mat och gårdens egna viner.

På södra Gotland ligger gårdshotellet som disponerar övervåningen på Gute Vingård, en av landets få kommersiella vingårdar. Här bor du och trivs i personliga gästrum i en alldeles unik miljö.

Under din tid på vandrarhemmet kan du avsmaka vingårdens egna viner och spritdrycker som produceras på ett småskaligt sätt. En klart unik upplevelse. Varje dag kl. 16.00 under högsäsong kan du följa med på en guidad tur av vingården, inklusive en mindre provsmakning av egenproducerat vin. Ingen förbokning krävs.

Restaurangen är öppen under perioden maj till september. Vänligen kontakta info@restvgr.se för bordsbokning eller övriga restaurangfrågor.

Gårdshotellet är barnvänligt. Du har tillgång till en härlig terrass och vår stora trädgård, där små ben kan springa fritt. Här finns en restaurang, öppen högsäsong mellan 17.00 – 21.00, ett gästkök, tvättmaskin och ett stort allrum. Avstånd till närmaste affär är 6 km.

Om andan att träna faller på finns fotbollsplan och tennisbana i närheten. 400 meter från gården ligger också ett nytt utegym. Vi rekommenderar ett besök på Petesgården, en välbevarad strandgård från sena 1700-talet.

• Restaurang

Restaurang finns. Öppettider kan variera utifrån säsong.

• Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Elbilsladdning

Möjlighet finns att ladda elbil.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Familjerum

Rum med minst 4 bäddar i samma rum.

• Parkering

Bilparkering finns i anslutning till boendet, avgift kan tillkomma.

• Frukost

Frukost ingår i rumspriset eller finns att köpa mot tillägg. Öppettider/utbud kan variera utifrån säsong.

• <1 km till tågstation/busshållplats

Närmare än 1 km till tågstation/busshållplats.

• Boka ett eget hus

Möjlighet finns att boka hela boendet för ditt sällskap.

• Grupper

Boendet har möjlighet att ta emot grupper om minst 10 personer.

• Konferens

Boendet har möjlighet att arrangera möten / konferens.

Hablingbo Hallbjäns 861
    623 42 Hablingbo

Med buss
    Buss trafikerar från Visby till Hablingbo, hoppa av vid hållplatsen vid Mataffären, därifrån är det nära till vingården.

Med bil
    Följ landsväg 140 söderut från visby, ca 60 km till Hablingbo. Själva vingården går inte att missa när man passerar.

+46 498487070 info@gutevin.se

Öppettider reception

Inbokade gäster kontaktas via telefon eller SMS. Övriga tider, kontakta oss på telefon 0498487070

Följ STF Hablingbo Gute Vingård

Upplevelser i Sverige

Det finns mycket att uppleva och göra över hela landet. Oavsett om du är erfaren eller nybörjare. Välkommen att uppleva Sverige med oss. Här ger vi tips och inspiration - allt från guidade vandringar till grottäventyr.

Turista hållbart

Vi inspirerar till upplevelser som visar hänsyn för platsens natur- och kulturmiljöer och som bygger på nyfikenhet och upptäckarglädje. Läs mer om du hur du planerar en mer hållbar semester.