STF Grövelsjön Fjällstation

Rum, stugor, tält och husvagn

Vi erbjuder många olika boendealternativ i olika prislägen och komfort. I fjällstationens huvudbyggnad och annex kan du välja att bo bekvämt med dusch och wc på rummet alternativt ha faciliteterna i korridoren. Välj mellan hel- och halvpension eller laga maten i vårt fräscha självhushållskök i annexet. I huvudbyggnaden hittar du bastu, flera sällskapsrum, pingisrum och lekrum. I fjällstationens närområde finns även sju stugor med 6 – 8 bäddar i varje att hyra.

Husvagn och tält
I direkt närhet till fjällstationen kan du ställa upp din husvagn eller tälta. Alla husvagnsplatser är med el och du får använda både dusch, bastu och självhushållskök på stationen. Tälta gör du gratis och vill du utnyttja vårt självhushållskök, dusch och bastu betalar du en serviceavgift för detta. Du som bor i husvagn eller tält är välkommen att boka enstaka måltider eller pension på fjällstationen.

Grövlan – vårt annex och gästkök
Känn dig som mästerkock i vårt fina gästkök i Grövlan. Det skulle kunna göra sig som TV-kök. Inredningen är designad och tillverkad av Wikner Konsthantverk i Jämtland. Du har tillgång till fullständig köksutrustning, dubbla spisar, kylar, frysar, stora bänkytor och gott om sittplatser i både kök och matsal/sällskapsrum.

I Grövlan sover du antingen i tvåbäddsrum med dusch och toalett på rummet eller i tvåbäddshytt med handfat samt dusch och toalett i korridoren. Sängarna är utrustade med kuddar och täcken och du kan hyra linne eller ta med själv. I rummen med dusch/WC ingår linne. I Grövlan finns också TV och fritt trådlöst nätverk i hela huset. Är det varmt i solen flyttar du ut på verandan och njuter lite extra av tillvaron.

Söker du plats för en grupp, en familjetillställning, en mindre konferens eller behöver avskildhet av något annat skäl så kan du hyra hela huset. Det är bara att breda ut sig och ta alla resurser i anspråk. Sammantaget finns 22 bäddar i 11 tvåbäddsrum. I korridoren finns toaletter och duschar för de som bor i de enklare rummen.

Hör av dig till receptionen med eventuella frågor.
Välkommen!

Titta på översikten för STF Grövelsjöns stugor

Titta på STF Grövelsjöns husvagnsplatser

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 8-18

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här