STF Göteborg/Stigbergsliden Vandrarhem

Mer om STF Göteborg/Stigbergsliden Vandrarhem

Välkommen till STF Stigbergsliden Vandrarhem, en oas för vila och spännande möten mitt i stadens brus.

Vi erbjuder prisvärt och trivsamt vandrarhemsboende i vacker och inspirerande miljö. Vi vill vara ditt favoritvandrarhem och strävar därför att ständigt utvecklas, förbättra och miljöanpassa vandrarhemmet.

Hos oss har du nära till allt vad Göteborg har att erbjuda. På gångavstånd ligger restaurang- och cafétäta Linnéstan och Järntorget, hamnstråket med Danmarks- och Tysklandsterminalen samt Sjöfartsmuséet och Gatenhielmska kulturreservatet. Centrum, Brunnsparken och Avenyn når du på tio minuter med spårvagn 3, 9 och 11. Med spårvagn har du också nära till Göteborgsoperan, Liseberg och Svenska Mässan. Spårvagn nr 11 tar dig ut till Saltholmen på 20 minuter, och därifrån kan du åka vidare på samma biljett till en badklippa på någon av öarna i södra skärgården.

Du bor i trivsamma rum med 2-8 bäddar. Även enkelrum finns att tillgå. Alla rum har handfat och det finns gott om duschar och toaletter i nära anslutning till rummen. På varje våning finns självhushåll med matsal och TV hörna.

Vi serverar frukostbuffé med nybakat bröd varje dag. Husets solsida har en grön utegård för lek och avkoppling skyddad från stadens brus. Våra gäster med cykel och MC kan parkera säkert på gården.

Vandrarhemmet är miljödiplomerat, allergisanerat, rökfritt och handikappanpassat. Vill du ta med husdjur kan du EJ göra din bokning här – kontakta oss direkt via mejl eller telefon så ordnar vi det. Om du är du allergiker - tala om det vid bokningstillfället så vi kan placera dig där inga djur tillåts.

På Stigbergsliden bor du mitt i Göteborgs spännande sjömanshistoria. Masthuggskyrkan ligger som ett sjömärke på berget bakom vandrarhemmet. Sjöfartsmuséet med sin sjömanshustru som oroligt spanar ut över havet ligger ett par hundra meter bort. Det vackra gamla huset har sedan 1854 varit en mötesplats för människor på väg till och från nya äventyr. Då som Göteborgs sjömanshus - nu som vandrarhem. Hit kom sjömän varje gång de gick av eller på ett fartyg för att mönstra. Idag är vandrarhemmet en oas för vila och spännande möten mitt i stadens brus.

Sovsäck är ej tillåtet att använda i våra sängar. Har du inte lakan med dig kan du hyra hos oss. Babysäng finns att hyra. Här finns även tvätt- och torkmöjligheter.

Få offert

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här