STF Fågelsjö/Gästis Vandrarhem

Mer om STF Fågelsjö/Gästis Vandrarhem

Fågelsjö vandrarhem ligger i samma by som Fågelsjö Gammelgård. Vandrarhemmet och rummen är renoverade men har behållit den äldre stilen i hela huset. Hos oss kan du uppleva skogarna och vattnen i Hamra nationalpark och vidderna i Orsa Finnmark.

Den största attraktionen i närheten är Fågelsjö Gammelgård med sin unika historia som bara ligger en kilometer från vandrarhemmet. Gården lämnades 1910 då man hade byggt ett nytt hus och allt gammalt från flera generationer finns kvar. Du får gärna följa med på en visning och bekanta dig med gårdens historia! Mittemot ligger sommarcaféet Café Bortom Åa, som håller öppet dagligen under sommaren. Förbeställ mat eller njut av en kopp kaffe med hembakat bröd.

Om du vill se mer av omgivningarna hyr du kanoter, cyklar och båtar hos oss. Till Hamra Nationalpark och de fina vandringslederna är det bara 4 km. Det finns också fiskevatten inom räckhåll och med en av våra kanoter glider du tyst fram på traktens sjöar och åar. Längs med vattnen finns det även grillplatser och övernattningsskjul. Du som vill kan också besöka traktens skogsmuseum Börningsberg.

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här