Tänk på att fortfarande det råder eldningsförbud i vissa delar av landet. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats.

STF Enköping/Bryggholmens gård

Hitta till STF Enköping/Bryggholmens gård

STF Bryggholmens gård ligger på den bilfria ön Bryggholmen 15 kilometer söder om Enköping.

Från E18 och Stockholm tar du av vid skylten ”Enköping Östra”. Sväng mot Enköping och när du passerat över motorvägen sväng av vänster mot på ”Österleden”. Fortsätt tills du kommer till en skylt ”Vallby 9”. Sväng vänster och kör ca 10 kilometer på vägen. I en y-korsning svänger du höger mot ”Bryggholmen 2”. Eftersom ön är bilfri parkerar du din bil på fastlandet.

Om kollektivtrafik:
Buss nr 221 går till Husby vägskäl från Enköpings resecentrum. Bussen går endast några få turer på vardagar. Från vägskälet är det ca 1,5 km promenad till färjeläget.

Vill du åka taxi hit ska du ange Koffsan (badplats) som destination – färjan går från den stora bryggan till vänster om badplatsen.

Om färjan:
Under juli har vi reguljära färjeturer kl 9, 11 16 och 18 som inte behöver förbokas. Övriga månader hämtar vi ert sällskap efter förbokning på samma tider. Färjan går några minuter före klockslaget från Bryggholmen och några minuter efter från fastlandet. Överfarten tar ca 7 minuter.
  • GPS-koordinater: N59.53221°, E17.130089°

Få offert

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här