STF Edsåsdalen Fjällstation

Mer om STF Edsåsdalen Fjällstation

Med över 10 mil spår, varav 40 km ses över dagligen finns möjlighet till fantastisk längdåkning. Många mil markerade leder på fjället finns för den som vill gå på tur. Vårt fjäll är som gjort för barnen med 5 liftar och 11 nedfarter där alla åldrar kan åka fritt och lära sig att älska snö och skidåkning. Större och fler backar finns i Åre knappt 20 min bort.
Atmosfären i Edsåsdalen är genuin och familjär. Som besökare kommer du inte till en vanlig skidort som bara öppnar några få månader, utan detta är en fjällby som lever året runt. En gammal by med små gårdar längs byvägen och till trivseln bidrar lamm och fjällkor som betar våra backar. Under sommaren och hösten kommer du för att vandra och njuta av lugnet.

Vintersäsongen sträcker sig från jul till påsk och sommarsäsongen från mitten av juli till slutet av september. För grupper och konferenser är det öppet året runt.
Boendepaket med halvpension erbjuder vi i huvudbyggnaden Köjagården under hela vintern och under vissa perioder övrig tid. Självhushållsboende finns i vårt vandrarhem eller i egen stuga.

Mat & dryck
På fjällstationen Köjagården finns restaurang, café och bar. Vi inspireras av den jämtländska mattraditionen och hos oss hittar du bland annat älg, ren och röding på menyn. Vi värnar om lokalproducerat och försöker i så stor utsträckning som möjligt använda ekologiska råvaror.
Vi vinnlägger oss om att ha ett utbud som också passar barnen och de gäster som vill ha specialkost.

Öppettider under vintersäsongen
Frukost 07.30 - 10.00
Lunch 12.00 - 14.00
Middag 18.00- 20.00
Café & Våfflor 11.00 – 17.00
Bar 11.00- stängning

Veckorna 2-5 är restaurangen öppen endast torsdag till söndag.

Boka bord på tel +46 (0)647-331 66 eller bokabord@edsasdalen.se
För öppettider under sommarsäsong, se Edsåsdalens hemsida eller kontakta receptionen.

FÅ OFFERT