STF Brunskog Vandrarhem

Mer om STF Brunskog Vandrarhem

STF Brunskog omges av natur i närheten av sjön Värmeln och Brunskogs Kyrka. Med naturen runt knuten finns det alltid något nytt du kan upptäcka. Året runt. Hos oss kan du övernatta om du är på genomresa eller om du söker lugnet i naturen.

Huset som vandrarhemmet finns i byggdes i början på 1930-talet som ålderdomshem men gjordes om till vandrarhem 1982. Vandrarhemmet består av en huvudbyggnad samt två mindre annex. Vi har 22 rum med totalt 60 sängplatser. Ta med egna lakan och handdukar eller hyr linnepaket av oss. Om du vill unna dig lyxen av att bara packa väskan och checka ut – beställ då avresestädning av oss.

Vi har ett antal rum där husdjur är välkomna. Vill du boka dessa, hör av dig på telefon eller via mail. I våra gästkök kan du med fördel laga till exempel frukost och middag. Är du sugen på en kopp kaffe, så har vi en kaffeautomat där du kan köpa kaffe, te eller varm choklad. Behöver du tvätta har vi en tvättmaskin och tumlare som du för en liten kostnad kan låna. Och givetvis har vi gratis Wi-Fi på hela vandrarhemmet

På de stora gräsmattorna runt vandrarhemmet finns en liten lekplats med sandlåda, gungor och rutschkana för barnen. Här har vi också en minigolfbana med 12 banor. Soliga kvällar kan du slå dig ner vid den fina grillplatsen med underbar utsikt mot Brunskogs Kyrka och sjön Värmeln. Skulle vädret vara lite sämre tar du med dig maten och grillar i grillkåtan.

Receptionen finns i huvudbyggnaden. Vi har inga bestämda öppettider så vi ber dig ringa värden på telefon 0570-521 41. Ring igen om ingen svarar eller skicka ett sms till 070-545 21 92. Gäller det en nybokning kan du med fördel maila eller boka online på STFs hemsida. Vi rekommenderar dig alltid att förboka ditt boende hos oss.

Vi värnar det hållbara så hjälp oss med gärna med vårt gemensamma miljöarbete när du bor hos oss.

Ha en härlig vistelse hos oss - välkommen!

FÅ OFFERT