STF Blåhammaren Fjällstation

Boende

Blåhammaren är Svenska Turistföreningens minsta fjällstation. Här finns 64 bäddar i olika prisklasser. Rummen är fördelade i 2-, 4-, 6- bäddsrum i huvudbyggnaden, samt ett annex med flerbäddsrum, sovsalar, hundrum och självhushållskök. Rummen är små men hemtrevliga och samtliga innehåller våningssängar.

I annexet finns det två rum där hundar är tillåtna. Tar du med dig din fyrbenta vän och önskar hundrum bör du förboka för att veta att du får plats.

På Blåhammaren finns också gott om plats för dig som vill tälta. För 100 SEK/STF-medlem, 200kr/icke medlem får du nyttja stationens alla faciliteter. Tältplats behöver inte bokas inte, men kom ihåg att förboka måltider! Även en tältare kan bo med helpension.

Bastu, duschar, wc och torkrum finns i huvudbyggnaden. Annexet har enkel standard med självhushåll. För dig som vill ha en total fjällupplevelse finns också ett utedass runt knuten.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 8-18