STF Backåkra Vandrarhem

Mer om STF Backåkra Vandrarhem

Hjärtligt välkommen till Backåkra Vandrarhem och härliga Österlen! Hos oss är det lätt att känna sig som hemma. Du bor i vacker miljö nära långa sandstränder, det glittrande havet och Österlens många smultronställen.

Du bor i ett område som är känt för sin skönhet. Här möts de tre naturreservaten Backåkra, Hagestad och Sandhammaren, kända för sina vita sanddyner som hela tiden förändras av hav och vind.

På vandrarhemmet finns trevliga och fräscha rum i olika storlekar, välutrustade kök och en stor, härlig trädgård. Om du vill minska på packningen kan du hyra lakan här, och du har även tillgång till tvättmaskin och torktumlare. Observera att vissa rum ligger på andra våningen i huvudbyggnaden. Man måste alltså gå uppför en trappa för att komma till dem. Meddela oss om detta innebär några problem.

Från vandrarhemmet har du nära till mytomspunna Ales stenar, den medeltida borgen Glimmingehus samt en av Sveriges vackraste sandstränder för bad ända fram i september. I denna fantastiska natur samlar du nya krafter genom att uppleva skönheten och stillheten. Eller utforskar omgivningarna till fots eller cykel.

På Backåkra finns ingen lyx eller dyr design. Istället har vi skapat en stämningsfull känsla med hjälp av loppisfynd och återanvända möbler. Det är detaljerna på vandrarhemmet som gör den inbjudande helheten. Vår frukostbuffé har blivit smått legendarisk. Hembakat bröd och hemlagade läckerheter i en kärleksfull enkelhet har fått många att återvända, år efter år.

Frukost servering
22/6-13/8

Reception
15/6-17/8 öppen dagligen kl 9-11 och 17-19. Övrig tid enligt telefonsvararen.

Incheckning
Kl 17-19
Receptionens öppettider är 17-19 (check-in). Vid ankomst senare än kl 18 måste detta meddelas. Efter överenskommelse kan nycklar hängas ut vid ankomst senare än klockan 19.

Utcheckning
Senast kl 11

Bokning före säsong sker via telefon, e-post, onlinebokning eller skriftligt.
Förbokning rekommenderas alltid.

Öppet för enskilda gäster under Kristi himmelfärdshelgen samt 1/6-19/8.
Öppet för grupper 1/5-30/6 samt 8/8-30/9.

FÅ OFFERT