STF Backåkra Vandrarhem

Rum och boende

Att bo på vandrarhem är så mycket mer än att hyra ett rum med några sängar. Som gäst har du tillgång till många fler rum på ett vandrarhem som trädgården, gästköken, sällskapsrummet och den övriga miljön. Men det är nog framförallt stämningen, gemenskapen och mötena med andra gäster som dröjer sig kvar i minnet.

Rummen
I huvudbyggnaden finns bland annat familjerummen med 4 eller 5 bäddar. Det är ganska stora rum med våningssängar och enkelsängar och handfat. Toaletter och duschar finns separat i korridoren. På ovanvåningen i huvudbyggnaden finns de nybyggda 2-bäddsrummen. Det är små, mysiga rum med snedtak. Några rum har takfönster, andra har vanliga fönster. Här sover du i sängar med resårmadrasser. I tvåbäddsrummen finns ännu inte handfat. Toaletter och duschar finns separat i korridoren.

I Paviljongen finns 2-och 3-bäddsrum, alla renoverade och förbättrade de senaste åren. Här har du handfat på rummet oavsett vilket rum du väljer. 2-bäddsrummen har sängar med resårmadrasser. 3-bäddsrummen har en våningssäng och en enkelsäng. Toaletter och duschar ligger separat i korridoren.

Köken
En av grundidéerna med vandrarhem är att du som gäst ska kunna laga din egen mat. På STF Backåkra Vandrarhem finns det mycket goda förutsättningar för detta i form av två väldigt fina gästkök. I huvudbyggnaden ligger det ena. Det är ett stort, ljust och härligt kök med fina förutsättningar för bra umgänge och gemenskap. I Paviljongen hittar du det andra, fina och fräscha gästköket. Hos oss finns det med andra ord gott om plats för matlagning utan trängsel.

Trädgården
Det största rummet är trädgården. På sommaren är det vårt vardagsrum där det mesta sker. Vi har många trädgårdsmöbler, mycket leksaker och filtar för kvällarna.

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här