STF Åre Torg Vandrarhem

STF Fjällets Dagar på STF Åre Torg Vandrarhem den 31/8 – 3/9

STF vill få fler att upptäcka fjällen – det är vårt uppdrag och vår glädje! Den 31/8 – 3/9 bjuder nio fjällboenden in dig till fyra roliga och lärorika dagar i unika fjällmiljöer. Frossa i mängder av föredrag, clinics och fjällupplevelser. STF Fjällets Dagar är dagar du inte vill missa!

TORSDAG 31/8

13:00–16:00   Föredrag: Hållbar cykling och fjällöpning i Årefjällen. Möt Ola Bergqvist från Åre Destination som berättar om hur du på bästa sätt rör dig hållbart på fjället. Åre med omnejd erbjuder cykling och löpning i världsklass – något som vi är både stolta och rädda om. Samlingsplats: STF Åre Torg.

FREDAG 1/9

13:00–16:00   Föredrag: Pilgrimsvandring och Sankt Olavsleden med Putte Eby. Kom och bli rejält inspirerad till att upptäcka nya leder och sätt att vandra på. Samlingsplats: STF Åre Torg.

LÖRDAG 2/9

13:00–16:00   Inspirationsfördrag: Vandring i Åre – utrustning och tips, med Martin Strömgren. Här är tillfället för dig som vill veta mer om vandring i Åre med omnejd och få tips kring packning med mera. Samlingsplats: STF Åre Torg.

SÖNDAG 3/9

13:00–16:00   Föredrag: Lavinkunskap. Guiden Martin Strömgren föreläser i ämnet lavin och hur vi rör oss tryggt i branta fjällmiljöer vintertid. Teori och praktik blandas. Samlingsplats: STF Åre Torg.

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här