STF Åre Torg Vandrarhem

Mer om STF Åre Torg Vandrarhem

På STF Åre Torg kan du ta skidorna, cykeln eller vandringskängorna direkt från vår entré. Ski-in, ski-out på riktigt alltså! Från oss har du 50 meter till kabinen och 50 meter till torget.

Vårt boende är snyggt, enkelt och centralt. För enkelhetens skull är alla rum dessutom likadana, så du slipper en massa val när du bokar utan kan fokusera på vad du ska göra när du väl är här istället.

På STF Åre Torg bor du i rymliga och bekväma fyrbäddsrum. Varje rum har två våningssängar med riktiga och sköna madrasser. Det finns ordentligt med förvaringsmöjligheter i rummet för all utrustning du har med. Observera att rummen inte har fönster mot utsidan utan endast mot inomhuskorridoren. Utanför varje rum finns sittplatser med bord och stolar där ni kan sitta och planera kommande dagars äventyr. Toaletter och dusch finns i de fräscha gemensamhetsutrymmena, tillsammans med en dam- och herravdelning med dusch och bastu.

Förutom sängar och rum har vi mycket annat som gör STF Åre Torg till ett skönt ställe att bo på. I servicerummet kan du på vintern ta hand om dina skidor och på sommaren meka med cykeln. Ett torkrum finns också för eventuella blöta kläder, oavsett om det kommer från regn eller svett.

Matsalen har plats för 80 gäster och här serverar Kravcertifierade Café Torget en ekologisk frukostbuffé. Om du vill laga egen mat går du till rum 414 där det finns ett gästkök med spis, kylskåp, liten frys, kaffe och vattenkokare.

Skönaste platsen att vara, är i TV-rummet där sofforna är inbjudande stora och mjuka. Kolla på TV, läs en tidning eller bara softa efter en grym dag i backen eller på fjället.

Vi har gratis Wi-Fi. Så klart.

Under vintern har Åre har bland den bästa alpina skidåkningen i Norden. Som bevis på detta har man bland annat arrangerat alpina VM två gånger, senast 2007. Testa själv ett åk i Störtloppet, World Cup-backen eller i någon annan av pisterna som används i tävlingssammanhang och mät dig med de bästa.

På sommaren kan du uppleva farten och spänningen i samma branta backar med downhillcykel. Föredrar du hellre att ta dig runt till fots finns det en mängd vandringsleder i närområdet som passar utmärkt för dagsturer, antingen med kängor eller löparskor.

Efter en riktigt bra dag utomhus känns det skönt att veta att kvällen blir minst lika bra. I Åre finns det massor med restauranger, barer och nattklubbar att besöka. Kanske en trerätters gourmetmiddag på Fjällpuben med en show på Wallmans salonger efteråt? En grym hamburgare på Broken följt av en drink eller två på Dahlboms? Eller full fart på Bygget hela natten?

OBS:
Kom ihåg att meddela ankomsttid. Vår reception är öppen kl. 09.00-17.00. Kommer du efter att vi har stängt lägger vi ut rumsnyckeln på vår receptionsdisk. Under lågsäsong varierar öppettiderna i receptionen så hör av dig innan ankomst.

Borttappad nyckel/utelåst
Tappar du bort din nyckel eller stänger dig ute efter att receptionen har stängt debiteras 2100 kr för jourutryckning av vaktbolag.

Parkering
Våra grannar äger parkeringen i anslutning till vandrarhemmet men den måste förbokas. Det gör du på www.mittiare.se.

Så här bokar du parkeringsplats:
Klicka på knappen "Boka boende".
Scrolla längst ned till "parkeringsplatser".
Klicka därefter på den blå knappen till höger där det står "Mer info/boka".
Välj ankomst och avresedag i kalendern.
Välj antal " 1 vuxen" = antal platser och tryck sedan på "boka".
Gå därefter till kundkorgen för betalning.
Pris 50 kr/natt OBS! Skriv ut bekräftelsen/kvittot som du ska lägga väl synligt i rutan.

FÅ OFFERT