STF Åre Torg Vandrarhem

Mat & dryck

I lobbyn på STF Åre Torg huserar Café Torget som drivs av Marie och hennes fantastiska personal. De bakar och lagar mat med ekologiska råvaror till 100 procent, använder ekologiskt kaffe och har bufféer där det du ser är vad du får. Transparent, ärligt och schysst. Med goda baktankar. Bra för dig, oss och världen. Café Torget är KRAV-certifierat på den högsta nivån. Utöver att en vara är ekologiskt framställd så visar KRAV-märkningen också att en produkt är schysst i alla produktionsled, till exempel socialt och ekonomiskt. Viktigt tycker vi

Frukost, klockan 7.30 till 10.00
Frukosten ger dig bra energi för att orka med dagens äventyr. Få en ekologisk kickstart med nybakade surdegsbröd, Café Torgets egna müsli, fil och yoghurt, ägg, ost, skinka, leverpastej, sill, keso och grönsaker. Allt på buffé. Juice, te och kaffe ingår förstås. Frukosten ingår när du bor på STF Åre Torg, för övriga gäster kostar den 99 kr.

Lunch Måndag-fredag klockan 11.30-14.00 och lördag-söndag 11.30-15.00. Pris 120 kr.
Till lunch dukas det fram en fräsch ekologiska buffé. Du kan välja mellan en vegansk soppa eller dagens varma. En lite matigare varmrätt som oftast är lakto-vegetarisk (utan kött men innehåller mejeriprodukter). Till detta serveras olika sallader, nybakat surdegsbröd . Kaffe och te ingår också förstås. För boende på STF Åre Torg kan du boka/betala lunchen i samband med att du bokar ditt boende.

Middag, klockan 17-21.30. Pris 120 kr.
Nu serveras även middag varje kväll, allt är såklart hemlagat. Du kan välja mellan en lakto-vegetarisk (utan kött men innehåller mejeriprodukter) pizza, vegetarisk pasta, eller en vegansk soppa. Till middagen finns det en maffig salladsbuffé och nybakat surdegsbröd . Kaffe och te ingår också förstås. För boende på STF Åre Torg kan du boka/betala middagen i samband med att du bokar ditt boende.

Fika
Eftermiddagar betyder ekologiskt gofika hos Café Torget. Ge dig själv tid att bara vara och njuta en stund. Här hittar du krämig brownie, saftig morotskaka, kakor, kanelbullar, tårta och paj. Schysst och ärligt bakat, och det går förstås fint att ta med fika till någon därhemma också.

Tårtverkstad
Ska ni fira lite extra så skapar vi gärna tårtor efter era önskemål, beställ din tårta senast 2 dagar innan för att veta säkert att du får exakt det du vill ha. 0647 525 11 e-post: cafetorget@gmail.com.

Även med allergier och överkänslighet ska du kunna äta bra hos oss. Vi har glutenfria och laktosfria frukost alternativ, en del av det vi gör är också veganvänligt, med andra ord även mjölkfritt. Har du andra behov – prata med oss, vi löser det mesta.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er