STF Årås Vandrarhem

Tips

Golfa naturskönt
Hos oss bor du på anrika Årås Säteri med nära till storslagna naturupplevelser nära inpå. Och för dig som uppskattar aktiviteter av det mer sportiga slaget finns det möjlighet att golfa på nära håll. Varför inte kombinera din golfupplevelse med historiska vingslag från 1500-talet hos oss på STF Årås Vandrarhem?

Både Sveriges äldsta golfbana Ryfors Golfklubb och Ulricehamns Golfklubb erbjuder banor inom 25 kilometers radie. Varva golfrundorna med en vandring längs vackra Vildmarksleden som utgår från Årås. Prata med vår värdinna för mer information.

I Änglagårds fotspår
Nu är det en ny filminspelning på gång i trakterna kända från Änglagård-filmerna. Regissören Colin Nutley har nämligen beslutat sig för att även förlägga inspelning av den fjärde uppföljaren i Ulricehamnstrakten – där också vårt mysiga vandrarhem ligger. Huvudrollen skall också denna gång spelas av hustrun och skådespelaren Helena Bergström.

Gör som Colin Nutley, utforska de vackra omgivningarna med omväxlande natur som erbjuder massor att både se och göra. Låt din vistelse hos oss bli en utgångspunkt för upptäcktsfärden. Välkommen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er