STF Abisko Fjällstation

Samarbetspartners

Aktivut

Aktivuts passion är att ta med fler människor ut i naturen och dela vår vackra natur med dem. Det vi gör mest är att producera event med friluftsaktiviteter i fokus. Det kan vara vandring, paddling, stiglöpning, terrängcykling eller skidåkning på alla ledder. För grupper från 10 upp till 3000 personer, företag eller privat.

aktivut

Arctic Peak AB

Arctic Peak AB startade sin verksamhet i Abisko i början av 90-talet.
Vår specialitet är hundspann- och skoterturer i de vackra vilda omgivningarna i Abisko nationalpark och i Onakka, utanför Kiruna. Vi erbjuder både dags- och kvällsturer. Vi färdas i små grupper för att ge en exklusiv upplevelse och vi är stolta över våra kunniga guider.
arctic-peak-ab-logga

Discover the World

Discover the World is a leading UK tour operator with over 30 years’ experience in the Nordic region. Experts in northern lights holidays, our Abisko itineraries combine staying at the Mountain Station right in the heart of the national park with the spectacular Icehotel. We also operate an exclusive direct flight from London to Kiruna.

discobver

LapplandMedia & PhotoAdventures

Peter Rosén och hans fotografer erbjuder fotokurser om hur man bäst fångar norrsken, det arktiska landskapet och djur på bild. Peter har en bakgrund som docent inom miljövetenskap och har hållit fotokurser i Abisko sedan 2001, sponsras av Canon och har erhållit Tripadvisor Certificate of Excellence Award

LapplandMedia_logo_150x100

Lights Over Lapland

Lights Over Lapland har ett stort utbud av fotoäventyr från kvällsturer där kamera ingår till fördjupade 4-dagars kurser för att lära ut hur man tar både norrskensbilder och landskapsbilder i Abisko Nationalpark. Vi är stolta över att vi var det första företaget att erbjuda norrskensfototurer i Abisko och Kiruna området och att vi har den högst rankade fotoaktiviteten i Abisko på Trip Advisor.

Lights over Lapland

Visit Abisko

Visit Abisko erbjuder dagliga flygtransfers mellan Kiruna och Abisko/Björkliden under högsäsong och även kvällstransporter till lokala aktiviteter och taxi service med viss begränsning. Vi har också dagsturer till Icehotel, Narvik och Rautas (för att besöka samebyn och träffa renarna).

Visit Abisko

Camp Ripan

Camp Ripan i Kiruna i Swedish Lapland är ett självklart val för dig som söker det där lilla extra. Här bor du bekvämt och äter gott, med närhet till alla slags aktiviteter året runt. Du bor i stugor med hög hotellstandard, små privata oaser med närhet till all service.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er