STF Abisko Fjällstation

Butik & uthyrning

Fjällboden ger dig möjlighet att proviantera och utrusta dig inför din vistelse i Abisko och dess fjäll – sommar som vinter. I butiken finner du ett stort utbud av funktionskläder och sportutrustning, men även livsmedel, nybakt bröd, hygienartiklar och souvenirer. Efter en tur ute i Abiskoalperna kan du komma in i vår butik och köpa hembakat fikabröd och en varm kopp kaffe, som du sedan kan avnjuta i vårt bibliotek framför den öppna brasan.

I vår butik finner du ett brett sortiment av ekologiska och KRAV-märkta produkter. Vi brinner för att utveckla vårt sortiment i en hållbar och miljömedveten riktning. Fjällboden är faktiskt certifierad med KRAV-loggan, något som vi är oerhört stolta över.

Hos oss kan du hyra det mesta av utrustning för dina fjälläventyr; allt från skidor, snöskor, lavinutrustning och skridskor på vintern till kängor, tält och sovsäckar på sommaren. Här hittar du vår prislista: Prislista vinter

Önskar du att boka utrustning fyller du vårt bokningsformulär och mailar till oss på butik.abisko@stfturist.se. Har du ytterligare frågor kan ni kontakta oss via denna mejladress, alternativt ringa oss på 010-190 23 09.

Vår butik har öppet 29 november – 2 maj, klockan 8-20.

Välkomna till vår butik!

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er