STF Abisko Fjällstation

Boende på STF Abisko

STF Abisko Fjällstation har välkomnat gäster från hela världen i mer än 100 år och har genom åren blivit en mötesplats för människor med gemensamma intressen. Allt du behöver för att få några underbara dagar i fjällen finns hos oss – den vackra naturen med dess magiska ljusfenomen och rika djurliv!

För att du få en så bra upplevelse som möjligt, måste du också kunna bo bra. Vi har trevliga rum med sköna sängar oavsett om du väljer att bo på i huvudbyggnaden, vandrarhemmet Keron eller i en av våra många stugor. Vad du än väljer så har du alltid tillgång till dusch, toalett, kök, torkrum, bastu, tvättmaskin samt sällskapsrum. Många av rummen har en fantastisk utsikt och vår vackra natur ligger bara några steg bort.

Hotellet i huvudbyggnaden
Här bor du i fräscha och trevliga enkel- eller dubbelrum, med utsikt över Torneträsk, Nuolja eller Nationalparken. Samtliga rum har dusch och toalett. I huvudbyggnaden hittar du även receptionen, restaurang Kungsleden och butiken som har uthyrning av utrustning. Hela huvudbyggnaden är rökfri.

Abiskos boende

Vandrarhemmet Keron
I Keron sover du i våningssängar i rymliga 4-6-bäddsrum, eller bara en bädd i ett delat flerbäddsrum. Handfat finns på rummet men dusch och toalett hittar du i korridoren. Gemensamt kök, bastu och torkrum finner du också i Keron. I några rum är det tillåtet med husdjur. Samtliga rum är rökfria.

Stugorna
Våra stora och rustika stuglägenheter är på 60 kvadratmeter och finns med 4 eller 6 bäddar. På övervåningen finns två sovrum. På bottenvåningen finns ett vardagsrum med soffa, ett fullt utrustat kök med matplats, samt dusch och toalett. I några av stugorna är det tillåtet med husdjur. Samtliga stugor är rökfria.

STF Abisko

Tältplats
Det finns också en tältplats i vårt område, där du kan slå upp ditt tält. Som medlem betalar du endast 100 SEK/person och natt och är du inte medlem kostar det 130 SEK/person och natt. Avgiften betalas i receptionen på hotellet.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 8-18