STF Abisko Fjällstation

Här på Abisko Turiststation, mitt i nationalparken, har vi välkomnat gäster från hela världen i mer än 100 år. Stämningen är familjär och Abisko har blivit en mötesplats för människor med samma intressen som du.

Hos oss finns allt du behöver för att få några underbara stunder i fjällen – den vackra härliga naturen i området är naturligtvis det som lockar. Men för att kunna uppleva detta på rätt sätt, måste du ju även kunna bo bra. Vi har trevliga rum med sköna sängar oavsett om du väljer att bo på Hotellet i huvudbyggnaden, på vandrarhemmet Keron eller i en av våra många Stugor.

Vad du än väljer så har du alltid tillgång till dusch, toalett, kök, torkrum, bastu, tvättmaskin samt TV (svt1 och svt2)- och sällskapsrum. Många av rummen har en fantastisk utsikt och vår vackra natur ligger bara några steg bort.

Hotellet i huvudbyggnaden
Här bor du i fräscha och trevliga enkel- eller dubbelrum, med utsikt över Torneträsk, Nuolja eller Nationalparken. Samtliga rum har dusch och toalett. I huvudbyggnaden hittar du även receptionen, restaurang Kungsleden och butiken som även har uthyrning av utrustning.

Vandrarhemmet Keron
I Keron sover du i våningssängar i rymliga 6-bäddsrum, eller bara en bädd i ett delat flerbäddsrum. Handfat finns på rummet men dusch och toalett hittar du i korridoren. Gemensamt kök, bastu och torkrum finner du också i Keron.

Stugorna
Våra stora och rustika stuglägenheter är på 60 kvadratmeter och finns med 4 eller 6 bäddar. På övervåningen finns två sovrum. På bottenvåningen finns ett vardagsrum med soffa, ett fullt utrustat kök med matplats, samt dusch och toalett. I några av stugorna är det tillåtet med husdjur. Samtliga stugor är rökfria.

Tältplats
På Abisko Turiststations område finns en tältplats där du kan slå upp ditt tält. Som medlem i Svenska Turistföreningen är priset från 100 kronor per person och natt. Är du inte medlem är priset från 130 kronor per person och natt. Säsongsvariationer i priset förekommer. Avgiften betalas i receptionen på hotellet.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 8-18

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här