STF Abisko Turiststation

Påskfirande 2019
Njut av påsken i Abisko! Åk turskidor, isklättra och avsluta dagen med en härlig vedeldad bastu vid Torneträsk.
Påsken på STF Abisko Turiststation

Valborgsfirande 30 april 2019
Kom och sjung in våren med oss! Tillsammans sjunger vi vårsånger runt elden samt bjuder på korv!
Valborg på STF Abisko Turiststation

Midsommarafton 21 juni 2019
Kom och fira midsommar med oss på STF Abisko Turiststation. Vi bjuder på ett traditionellt midsommarfirande med musik, sång, dans och tårta. Ta med badkläder och följ med oss på korvgrillning, bastu och årets första dopp i Torneträsk. På kvällen är det levande musik i Storstugan. Varmt välkomna!

Abisko Midnight Sun Run + Nuoljasprinten 2.0 – 12 och 13 juli 2019
Dubbel löparglädje i sommar!

Abisko Midnight Sun Run är ett välgörenhetslopp för dig som älskar att motionera i storslagna fjällmiljöer. Deltagandet är gratis men donera gärna en slant till Wateraid. Wateraid jobbar för att alla människor ska ha tillgång till rent vatten och sanitet.

Nuoljasprinten 2.0 innebär krävande stigning till Nuoljas topp. Här är det inte först i mål, utan UPPlevelsen och utsikten som hägrar. Deltagandet är gratis.

Fjällräven Classic 9-16 augusti 2019
I augusti arrangeras vandringsloppet Fjällräven Classic som är ett 110 km långt vandringsäventyr som riktar sig till alla – både nybörjare och erfarna fjällrävar. Över 2000 deltagare från drygt 20 länder vandrar från Nikkaluokta till Abisko och starten sker i åtta startgrupper. Vänligen notera att det kommer att vara mycket folk i omgivningen under dessa datum. Förboka gärna ditt boende. På kvällarna råder härlig stämning med live-musik!

Julprogram 2019 – datum ej fastställda
Följ med på en magisk jul fylld med gnistrande snö, god mat och hisnande norrsken. I Abisko firar vi julen med aktiviteter ute i snön under dagen. Valmöjligheterna är många då vi erbjuder allt från turskidåkning, snöskor och isklättring till lite mer fartfyllda aktiviteter.

Nyårsprogram 2019 – datum ej fastställda
Ring och skåla in det nya året med oss! Det är en upplevelse att minnas.

Skidprogram 21 februari 2020
Nuolja Offpist öppnar för säsongen! Vi erbjuder offpistvisning varje dag under öppningshelgen.
För mer information om Nuolja Offpist läs här

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-17

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er