STF Abisko Fjällstation

Aktuellt

Nu är det en utav de bästa tiderna på året att se Norrsken och snart sätter off-pistsäsongen igång. Tyvärr har vår linbana upp på Nuolja och STF Aurora Sky Station gått sönder. Säkerhet är vår högsta prioritet och vi kan i dagsläget inte säga hur länge den kommer stå still. För er som vill uppleva magin av norrsken har vi skapat två nya arrangemang: Night Visit som tar er ut över vidderna på den världskända Kungsleden för att uppleva norrskenet med bara naturen som sällskap och en Aurora Exclusive där vi börjar med en fyra rätters middag med lokala råvaror från Lappland, för att sedan bege oss till STF Abiskojaure, 15 kilometer ut på Kungsleden i Abisko Nationalpark. Åk gärna skidor på Nuolja om du väljer att gå upp med stighudar men kom ihåg att ingen lavinbekämpning sker inom skidområdet. Se till att uppdatera dig om lavinfaran på lavinprognoser.se och prata med våra guider om den fjärrutlösta lavinbekämpning som kan ske dyg­net runt för att skydda väg och järnväg.  Kontakta STF Abisko Fjällstation för mer information och bokning av de nya norrskensarrangemangen.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18