STF Abisko Fjällstation

Northern Indians spelar i Storstugan! 11 augusti 2018

Northern Indians är en duo från Piteå som rör sig i genrer som americana, singer/songwriter, visa och progg. Debutalbumet ”The great escape” kom 2015 och uppföljaren ”No shelter in sight” kom året efter. 2017 släppte dom för första gången något på svenska, nämligen EP:n ”Arvet”. Live bjuder dom på 2 akustiska gitarrer, mycket stämsång och en hel del mellansnack.

Fjällräven Classic 17-24 augusti 2018

Den 17-24 augusti arrangeras vandringsloppet Fjällräven Classic som är ett 110 km långt vandringsäventyr som riktar sig till alla – både nybörjare och erfarna fjällrävar. Över 2000 deltagare från drygt 20 länder vandrar från Nikkaluokta till Abisko och starten sker i åtta startgrupper den 17-19 augusti. Vänligen notera att det kommer att vara mycket folk i omgivningen under dessa datum. Förboka gärna ditt boende. På kvällarna råder härlig stämning med live-musik!

STF Fjällets dagar 13-16 september 2018

STF vill få fler att upptäcka fjällen. Därför bjuder vi in dig till roliga och lärorika dagar i unika fjällmiljöer. Välj mellan olika fjällaktiivteter och inspirerande föredrag. Fjällets dagar

Midsommarafton 21 juni 2019

Kom och fira midsommar med oss på STF Abisko Fjällstation. Vi bjuder på ett traditionellt midsommarfirande med musik, sång, dans och tårta. Ta med badkläder och följ med oss på korvgrillning, bastu och årets första dopp i Torneträsk. På kvällen är det levande musik i Storstugan. Varmt välkomna!

Pure Freeride Camp 10-14 april 2019

PureFreeride Camp är mötesplatsen för dig som älskar toppturer! Här möts IFMGA-bergsguider, experter, olika varumärken och skidåkare. Det är gemytlig stämning med intressanta föreläsningar, testcenter och såklart härliga topptursdagar. PureFreeride Camp passar både nyfiken och erfaren

Skidpremiär 23 februari 2019

Nuolja Offpist öppnar för säsongen! Vi erbjuder offpistvisning varje dag under öppningshelgen.
För mer information om Nuolja Offpist läs här

Valborgsfirande 30 april 2019

Kom och sjung in våren med oss! Tillsammans sjunger vi vårsånger runt elden samt bjuder på korv!

Abisko Midnight Sun Run juli 2019

Ett välgörenhetslopp för dig som älskar att motionera i storslagna fjällmiljöer. Deltagandet är gratis men donera gärna en slant till Wateraid.
Wateraid jobbar för att alla människor ska ha tillgång till rent vatten och sanitet. Mer information kommer.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Få offert

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här