STF Abisko Fjällstation

Föreläsning av Putte och Nicky Eby 20 september 2018

-Hur norrskenet förändrade livet i Abisko

Kom och ta del av denna upplyftande föreläsning som utmanar vårt eget tänkande om vad som egentligen är möjligt. Lär dig mer om entreprenörskap, viktigheten till nytänkande och värdet att se möjligheter där andra ser problem. Äntligen delar vi med oss av STFs häpnadsväckande historia om hur man lyckades utveckla norrskenet i Abisko till en säljande produkt.

När: Torsdag 20:de september kl. 19.00

Var: Storstugan, nedre plan på STF Abisko Fjällstation

Pris: Fri entré, alla är välkomna

Skidpremiär 23 februari 2019

Nuolja Offpist öppnar för säsongen! Vi erbjuder offpistvisning varje dag under öppningshelgen.
För mer information om Nuolja Offpist läs här

Pure Freeride Camp 10-14 april 2019

Pure Freeride Camp är mötesplatsen för dig som älskar toppturer! Här möts IFMGA-bergsguider, experter, olika varumärken och skidåkare. Det är gemytlig stämning med intressanta föreläsningar, testcenter och såklart härliga topptursdagar. Pure Freeride Camp passar både nyfiken och erfaren

Valborgsfirande 30 april 2019

Kom och sjung in våren med oss! Tillsammans sjunger vi vårsånger runt elden samt bjuder på korv!

Midsommarafton 21 juni 2019

Kom och fira midsommar med oss på STF Abisko Fjällstation. Vi bjuder på ett traditionellt midsommarfirande med musik, sång, dans och tårta. Ta med badkläder och följ med oss på korvgrillning, bastu och årets första dopp i Torneträsk. På kvällen är det levande musik i Storstugan. Varmt välkomna!

Abisko Midnight Sun Run 12 juli 2019

Ett välgörenhetslopp för dig som älskar att motionera i storslagna fjällmiljöer. Deltagandet är gratis men donera gärna en slant till Wateraid.
Wateraid jobbar för att alla människor ska ha tillgång till rent vatten och sanitet. Mer information kommer.

Fjällräven Classic 2019- Datum ej fastställt.

I augusti arrangeras vandringsloppet Fjällräven Classic som är ett 110 km långt vandringsäventyr som riktar sig till alla – både nybörjare och erfarna fjällrävar. Över 2000 deltagare från drygt 20 länder vandrar från Nikkaluokta till Abisko och starten sker i åtta startgrupper. Vänligen notera att det kommer att vara mycket folk i omgivningen under dessa datum. Förboka gärna ditt boende. På kvällarna råder härlig stämning med live-musik!

STF Fjällets dagar – datum ej fastställt 2019

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här