Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Brantevik Råkulle Vandrarhem

Yoga, vandring, mindfulness på Österlen

I september, när sensommarvärmen hänger kvar, möter du ett vackert och rofyllt Österlen. Följ med på en avkopplande resa med fokus på lugn yoga, mindfulness, glad gemenskap och skönt vilsamma vandringar.

Under tre dagar i september möter vi tillsammans med yogaläraren Barbara Frilund-Ekberg våren på Österlen. Vi startar dagen med yoga eller qigong samt en god hälsosam frukost. Sen väntar lugn vandring längs havet och i skir bokskog. Under vandringen, då vi även mediterar/gör någon övning, fokuserar vi på våra sinnen och intryck. Dagarna går i en vilsam takt och du får varje dag egen tid att bara vara, promenera eller åka iväg på egen upptäcktsfärd.

Barbara har lång erfarenhet av yoga, qigong och sköna vandringar i naturen. Yogan som utförs är lugn fysisk hathayoga och yinyoga, en långsam yoga som stretchar ut musklerna efter vandringen.

I priset ingår:
3 nätter, del i tvåbäddsrum utan handfat (tillägg för andra rumstyper)
Sänglinne, handduk och slutstädning
Helpension (vegetarisk frukost, lunch, middag samt fika)
6 – 8 pass med yoga/qigong
Vandringar