Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Grövelsjön Fjällstation

Vandringsvecka i Grövelsjöfjällen

Välkommen till våra populära fjällvandringsveckor. Försommar, sommar och höst bjuder på olika upplevelser men oavsett vilken vecka du väljer blir det härliga dagar där vi tillsammans utforskar Grövelsjöfjällens svenska och norska område.

Grövelsjöfjällens variationsrika och storslagna fjällmiljö med fina fjällskogar, fjälltoppar och vattendrag bildar tillsammans ett landskap som inbjuder till vandring. Vi nyttjar dagarna till att vara ute på fjället där fjällguiden tar med oss utanför leder, till några av Grövelsjöfjällens finaste platser i såväl Sverige som Norge. Veckans turer varierar mellan 12-16 km och 200-600 höjdmeter. Efter varje dagstur väntar fjällstationens mysiga miljö för avkoppling, bastu och goda 3 rättersmiddagar i restaurangen med Grövelsjöfjällens bästa utsikt.

16-23/8
6-13/9
13-20/9

I priset ingår:
7 dygns logi, slutstädning, helpension och 6 dagsturer med fjällguide.

Förkunskapskrav:
Vana av att gå med dagstursryggsäck i terräng och klara av att vara fysiskt aktiv under en dag utomhus.

Kategorier:

Fjällvandring Höst Sommar Vandring