STF Pensionat Söderåsen B&B

Vandringspaket Söderåsens nationalpark STF

Njut av vandring i Söderåsens lummiga bokskog! Vandra längs porlande bäckar, se maffiga rasbranter & dramatiska utsiktpunkter i nationalparken och känna lugnet sjunka in. Variationen är stor och upplevelserna många!

Söderåsens nationalpark erbjuder fantastisk natur med stora värden -dramatisk geologi, ädellövskog och en stor artrikedom för såväl flora som fauna, men framförallt en hänförande vacker och rofylld miljö att vandra i. Urvalet av vandringleder är stort och Skåneledens etapp "ås till ås" passerar förbi. Ni bor bekvämt på Pensionat Söderåsen som ligger inom gångavstånd från nationalparkens stora ledutbud och Naturum. Lunchen för andra dagens vandring får ni mer er som ett lunchpaket. Efter en dags vandring bjuds ni på eftermiddagsfika med hembakad kaka och på kvällen kan ni samla intrycken från dagen när ni ser solen sänka sig bakom Söderåsen.
I paketet ingår:

2 övernattningar i pensionatsflygelns B&B-rum (badrum i korridoren)
2 pensionatsfrukostar
2 eftermiddagsfika
1 lunchpaket att ta med på vandringen
karta över vandringslederna och tips på bra rundor

Kategorier:

Sommar Vandring