STF Östersund/Ledkrysset Vandrarhem

Vandringsäventyr i Östersund

I hjärtat av Jämtland vid Storsjöns strand ligger Östersund. Här kan du under några sommardagar vandra i pilgrimernas spår, i spännande stadsmiljö, i stadsnära natur med fåglar och storsjöodjur och i historiska miljöer på Jamtlis friluftsmuseum.

Vi erbjuder ett vandringspaket med stor valfrihet. Du bor hos oss på STF Östersund Ledkrysset mitt i stan med del i dubbelrum, eller enkelrum mot tillägg. Vi serverar dig en härlig frukostbuffé och du packar ett lunchpaket från den till din vandring. Sedan greppar du vandringsstavarna och karthäftet som du får av oss och ger dig ut på äventyr på egen hand.

Vi kan rekommendera fina vandringar som passar dig och ditt sällskaps önskemål, både i stadsmiljö och skyddad natur samt längs St Olavsleden som passerar här. I paketet ingår också en dag på Jamtli Historieland där du får gå bakåt i tiden. För barnfamiljen finns också äventyrliga inslag som storsjöodjursspaning.

I priset ingår
4 nätter med del i dubbelrum
Sänglinne och handduk
Frukostbuffé 4 dagar