Vandring 3-7 dagar

Längtar du efter ett längre vandringsäventyr? Kanske har du vandrat en del tidigare, och är nyfiken på hur en vandring på egen hand mellan STF fjällstationer och fjällstugor skulle kunna se ut? För dig med lite mer tid väntar oändliga kombinationsmöjligheter både i fjäll och i lågland. Här hittar du både inspirationsförslag på flerdagarsturer samt vandringspaket med och utan guide.

Vandra den klassiska Vålådalsfyrkanten, utforska Vindelfjällens naturreservat i Lappland eller njut av fantastisk natur och ett varierat kulturutbud längs Österlen. Här tipsar vi om flerdagarsturer med vandring i några av Sveriges absolut vackraste vandringsområden.

Vandringstips

Våra tre bästa tips för 3-7-dagarsturen

BOENDE I VÄGLÖST LAND

Mitt ute i väglöst land ligger STFs personliga fjällstugor och väntar på upptäcktsresande. Våra stugor finns på natursköna platser 10–20 km från varandra. Det betyder att otaliga kombinationsmöjligheter erbjuds för dig som vill sätta ihop din egen vandringsrutt. Du kan förbetala en ospecificerad sovplats i våra fjällstugor här på hemsidan. Läs mer om STFs fjällstugor eller visa alla fjällstugor på karta.