STF Brantevik Råkulle Vandrarhem

Vandra på Brantevik och Österlen

Precis utanför dörren på STF Råkulle Vandrarhem går STF Signaturled Österlen, en av de finaste delarna av Skåneleden. När du vandrar här möter du naturen längs slingrande stigar, frodiga skogsdungar, vackra stränder, unika berghällar och charmiga fiskelägen.

Med utgångspunkt från Brantevik finns flertalet fantastiska vandringar att välja mellan. Ta bussen till Vik och vandra tillbaka hem till Brantevik via Baskemölla och Simrishamn. Eller bilen till Kivik, hoppa på bussen till Brösarp Torparebro och vandra tillbaka till bilen via böljande kulturlandskap och fina stränder. Hammars backar, Sandhammaren, Gårdlösa leden, Hagestad Naturreservat, Stenshuvud, Sträntemölla. Ja, du hör, det finns så många fantastiska platser att uppleva, både vår som höst. Österlen passar såväl nyfikna nybörjare som mer erfarna vandrare.

I paketet ingår:
2 övernattningar i del i 2-bäddsrum
2 Ekologisk frukost
2 Lunchpaket
Lån av liten vandringsryggsäck, termos & kåsa
Linne & avresestädning
Kartor, lån av vandringsböcker