STF Lysekil Villa Bro

Vandra i vackra Bohuslän

Området runt Åbyfjorden och Kuststigen i Bohuslän bjuder på omväxlande, vacker och dramatisk vandring. Här kan du kombinera en utmanande heldagsvandring med kortare turer, eller välj det som passar just dig under dessa dagar.

Spendera några sköna och aktiva vandringsdagar i vackra Bohuslän, där STF Villa Bro ligger strategiskt en bit in i landet från Lysekil. Utmana dig med en heldagsvandring längs Kuststigen, en krävande tur på 16 km (5-8 timmar) i kuperad terräng där en av flera belöningar är den magiska utsikten över hav och fjord från Sötorpsberget. Efter vandringen tar du buss tillbaka till hotellet. Övriga dagar väljer du kanske en kortare vandring eller utforskar de vackra omgivningarna.

I paketet ingår:

Boende i två nätter i dubbelrum (eget badrum mot tillägg)
Frukost
Ett lunchpaket
Kartor och tips

För heldagsvandringen bör du har god grundkondition. Vandringen är relativt krävande med kuperad terräng och branta passager. Vandringsskor rekommenderas.

Kategorier:

Hälsa & harmoni Höst Sommar Vandring Vår