Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Orsa Vandrarhem

Vandra i Orsa

Vandring i Orsa bjuder på vackra fäbodar, storslagen utsikt, dramatisk natur i Enåns dalgång med vattenfall och ett skönt lugn i dalaskogen. Vi har vandringsleder precis utanför dörren, den mest kända är signaturled Siljansleden men det finns fler pärlor.

Du bor bekvämt i eget rum med sköna hotellsängar och wc. Vi har frukosten klar på morgonen så du kan förbereda dig på bästa sätt för dagens vandring. Packa ditt eget lunchpaket, fyll din termos och studera kartan, vi hjälper dig med tips på turer. Sen är det bara att snöra skorna och dra på ryggsäcken, för vandringslederna t ex signaturled Siljansleden går precis utanför vandrarhemmet. Vi har två gästkök där du kan laga din egen middag. Avsluta dagen med att njuta av solnedgången på vår uteplats med härlig utsikt över Orsasjön!

Boende 2 nätter
Linne