Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Bråtadal/Svartrå Vandrarhem

Vandra i Åkulla bokskogar

Åkulla bokskogsområde i Hallands inland innehåller 12 naturreservat och ett 20 tal sjöar. Kulturlandskapet är vackert med öppna fält och dramatiska bergsbranter. Helt enkelt en magisk upplevelse året runt och oavsett årstid.

Åkulla är ett 50 kvm stort naturområde i Hallands inland, nära Falkenberg och Varberg. Här finns 12 vandringsleder med olika svårighetsgrad, som var för sig är mellan 1,6 – 6 km. Kombinera flera leder för en heldagsvandring, eller ta dig till respektive led för att gå just denna. Hallandsleden passerar här, och i området finns ett stort antal sällsynta växter och djur. Efter dagens vandring kan du laga middag i vårt gästkök och avsluta med ett avkopplande bad i vedeldad bastutunna.

I paketet ingår:
Boende i två nätter