Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Lugnåsberget Vandrarhem

Upptäck hållbart på Lugnåsberget

Utforska Lugnåsbergets trolska skogsmiljö och Vristulvens små öar under en avkopplande vistelse där naturupplevelsen står i fokus. Ta dig fram i egen takt – på cykel, i vandringskängor och i kanot – och njut av lugnet.

STF Lugnåsberget är med sin lugna och lantliga miljö en perfekt bas för dig som vill upptäcka hållbart i harmoni med naturen. Här finns tid att på egen hand utforska omgivningarna bortom de mest upptrampade stigarna. Färdas på cykel längs vindlande grusvägar, vandra i öde storskog, glid fram i kanot på Vristulven & gör strandhugg på små orörda öar.

Vi berättar gärna om hur vi arbetar med hållbarhet & håller du ögonen öppna kan du säkert se många exempel på egen hand.

Till STF Lugnåsberget reser du med fördel kollektivt, buss & tåg finns inom 3-5 km, möjlighet finns att boka hämtning vid hållplatserna om du inte vill gå.

Välj gärna till någon eller några av våra ekologiska och lokalproducerade matkorgar, eller handla i lokala gårdsbutiken och charken och laga själv i våra gästkök. Butikerna har begränsat öppet.

I priset ingår:
Boende 3 nätter
Linne och slutstädning
3 eko-frukostkorgar
Cykel under vistelsen
Tillgång till bastu
Kanot inklusive flytvästar, en dag

Kategorier:

Cykling Hälsa & harmoni Sommar Vandring Vatten & Fiske Vår