Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Orsa Vandrarhem

Turskidåkning på vackra Koppången

Koppången är ett vackert, högt beläget naturreservat med stora skogsmarker och vidsträckta myrar. Så vackert att Per-Erik (Pärra) Moraes skrivit låten "Koppången". Här några mil norr om Orsa arrangerar vi skidturer under påsken.

Under två heldagar med skidåkning upptäcker vi området Koppången tillsammans. Koppången befinner sig i gränslandet mellan Orsabyarnas gamla fäbodmarker och finnmarken. Här finns stora myrområden såväl som skog och sluttningar. Träden är gamla med mycket skägglav. Området ligger högt, ofta med bra skidföre ända in i maj. Här finns några gamla fäbodstugor som passar perfekt för en fikapaus.
Vi skidar två heldagar här i lagom tempo på Koppången, så det ska finnas tid både till fika och njuta av mycket skidåkning. Den sista dagen gör vi en kortare tur och snötillgången får bestämma var.
På kvällen lagat vi god påskmat tillsammans på vandrarhemmet.

I priset ingår:
3 nätter med del i flerbäddsrum (samling på kvällen 10 april, avslutning på em den 13 april)
Helpension (frukost, lunchpaket, middag)
Sänglinne, slutstäd
Tre guidade skidturer

Obs! Skidor ingår inte. Ta med egna.
Paketet passar ej för barn.
Resa ingår inte (däremot transport mellan vandrarhemmet och Koppången)

Kategorier:

Turskidåkning Vinter