Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Abisko Turiststation

Abisko – Intro till topptur

Vill du lära dig att planera och genomföra toppturer på egen hand, för att kunna lägga första spåret nedför orörda fjällsluttningar? I området kring Abisko finns otaliga toppar och möjligheter som gör detta till en utmärkt plats för en toppturskurs!

Under tre intensiva dagar kommer våra engagerade och kompetenta guider förmedla de grundläggande kunskaperna som krävs för att göra egna toppturer. Du får lära dig om utrustning, teknik för att gå uppför och åka utför, grundläggande lavinkunskap och fjällsäkerhet. Vi bor och äter bra på Abisko Turiststation och kan återhämta oss efter långa och härliga dagar på fjället. Vi ser fram emot att göra denna kurs tillsammans med Dig!

Vad ingår:
- 3 nätters logi i delat rum
- Alla måltider, från middag ankomstdag till lunch avresedag
- Liftkort på Nuolja Offpist, 1 dag
- Topptursguide, 3 dagar
- Lavinutrustning (spade, sond, transciever)
- Transport, 2 dagar

Förkunskapskrav
God skidåkare som åkt offpist förut
God kondition och klarar av fysisk aktivitet under flera timmar

Kategorier:

Skidåkning Topptur Vinter