Abisko - Topptursdagar: Med guide

STF Abisko Turiststation

Abisko - Topptursdagar: Med guide

Topptur är lika med egen kraftansträngning för bra skidåkning. Det innebär också storslagna vyer, knädjup pudersnö och orörd terräng. En perfekt kombination av stillhet och action.

Våra guider har planerat turen efter rådande snö och väderförhållanden. Vi startar dagen med en kort genomgång av dagen innan vi beger oss iväg. Uppför fjället går vi i ett behagligt tempo. Du njuter av framfarten med stighudar under skidorna. Väl uppe på toppen belönas vi med en välförtjänt ansträngt oss för. Nu kastar vi oss utför sluttningen i ett adrenalinstint glädjerus. Topptursdagarna i Abisko är en utmärkt introduktion till de bästa och säkraste åken i området. Tillsammans med guide upplevs de bästa topparna såsom Kopparfjäll, Spanstind och Vassitjhokka.

Vad ingår:
- 3 nätters logi i delat rum
- Frukost, lunch och middag
- Topptursguide

Förkunskapskrav
God skidåkare som åkt offpist förut
God kondition och klarar av fysisk aktivitet under flera timmar

Kategorier:

Skidåkning Topptur Vinter