Kebnekaise - Midnattsolstur Sydtoppen

STF Kebnekaise Fjällstation

Kebnekaise - Midnattsolstur Sydtoppen

Följ med på en guidad tur under fjällets ljusa nätter och ha möjligheten att få stå på Kebnekaises Sydtopp i skenet av midnattssolen.
En tur för dig som drömmer om att bestiga Sveriges högsta berg men letar efter något utöver det vanliga!

Östra leden till Kebnekaises sydtopp är en lång och fysiskt krävande nattetur, som innehåller branta uppförsbackar, glaciärvandring och enklare klättring, men också Sveriges högsta utsikt! Topptursförsöket tar ca 10 timmar att genomföra, beroende på förhållanden på berget.

Datum 2018: 17/6 - 22/7, måndagar & onsdagar

Medlemspris per person: 1950kr

I priset ingår:
- Guide
- Säkerhetsutrustning (klättersele, hjälm samt gemensam utrustning för gruppen)
- Vandringsstavar och dagstursryggsäck
- Lunchpaket
- Logi ingår ej
- Obligatoriskt informationsmöte och utdelning av utrustning kl 15:00

Förkunskapskrav:
Vi kräver ingen tidigare klätter- eller fjällerfarenhet men vi rekommenderar inte höjdrädda eller personer med knäproblem att delta.
På denna tur är det en Åldersgräns på 18 år (i målsmans sällskap 16 år)

Övriga villkor:
Vändning vid dåligt väder eller farliga förhållanden på turen genomförs utan återbetalning. Ställs turen in helt återbetalas hela summan utom 300 kr som är en administrativ avgift. Tempot för turen är satt för att man ska hinna upp till toppen och hem igen, utan att bli för trött eller vara ute för länge på fjället. Gäster som inte klarar av att hålla tempot vänds av guiden, utan återbetalning.

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Fjällvandring Klättring Sommar Vandring