Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Storulvån Fjällstation

Topptur Grundkurs i Storulvån

Vill du lära dig att planera och genomföra toppturer på egen hand, för att kunna lägga första spåret nedför orörda fjällsluttningar? Fjällen kring Storulvån är ett av Sveriges mest populära topptursområden och en perfekt plats för en toppturskurs!

Under tre intensiva dagar kommer våra engagerade och kompetenta guider förmedla de grundläggande kunskaperna som krävs för att göra egna toppturer. Du får lära dig om utrustning, teknik för att gå uppför och åka utför, grundläggande lavinkunskap och fjällsäkerhet. Vi bor och äter bra på Storulvåns Fjällstation och kan återhämta oss efter långa och härliga dagar på fjället. Vi ser fram emot att göra denna kurs tillsammans med Dig!

Datum:
19-21/2, 22-24/2, 26-28/2
5-7/3, 8-10/3, 15-17/3, 19-21/3, 22-24/3, 29-31/3
9-11/4, 12-14/4, 19-21/4, 23-25/4

Plats: STF Storulvån Fjällstation

I priset ingår:
Boende, mat, guide, lavinutrustning, vindsäck och första hjälpen.

Bra att veta:
Ca 1 vecka innan turen/kursen kontaktas alla deltagare via mail för att stämma av ev. frågor.

För vem?
Jag är en god skidåkare som har rört mig utanför pisten men har ingen eller lite erfarenhet av toppturer. Jag har god kondition och klarar av fysisk aktivitet under flera timmar/dagar.

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Skidåkning Topptur Vinter