Topptur Fortsättningskurs

Detta är kursen för dig som redan kan grunderna och har tidigare erfarenheter av toppturer och nu vill ta nästa kliv i utvecklingen! Sylarnas mäktiga skidterräng är den perfekta platsen för att utveckla och slipa dina topptursfärdigheter.

Under 4 dagar är vi ute bland Sylarnas toppar och lär oss hur man hanterar olika sorts terräng och snöförhållanden. Vi bygger på tidigare kunskaper om lavinsäkerhet, skidteknik, gåteknik, fjällsäkerhet och tränar oss att läsa fjället för att hitta den bästa skidåkningen. Erfarna guider tar oss igenom den lärorika miljön där det alltid finns möjlighet att lära sig något nytt! Efter kursen är målsättningen att du ska känna dig redo att planera och genomföra dina egna drömturer. Vi bor, bastar och äter god mat på Sylarnas Fjällstation som är den perfekta utgångspunkten för våra skidäventyr. Vi ser fram emot att få göra denna kurs med dig!

Datum:
25-28/2, 4-7/3, 11-14/3, 18-21/3, 25-28/3, 8-11/4, 15-18/4

Plats: Sylarnas Fjällstation

I priset ingår:
Boende, mat, guide, vindsäck, första hjälpen.

Bandvagn (Fjällexpressen) bokas separat, vänligen ring 010-190 23 60 eller maila fjallbokning@stfturist.se. På länken nedan hittar du informationsblad för arrangemanget. Ca 1 vecka innan turen/kursen kontaktas alla deltagare via mail för att stämma av ev. frågor.

För vem?
Jag är en god skidåkare som har gått på topptur minst 10 gånger. Jag har genomfört flera övningar med transceiver, sond samt grävning. Jag har god kondition och klarar av fysisk aktivitet under flera timmar/dagar.

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Skidåkning Topptur Vinter