STF Saltoluokta Fjällstation

Tälta på Saltofolk

Tälta under den magiska midnattssolen under Saltofolk. Vi har fina tältplatser på fjällets sluttning i den lummiga fjällbjörkskogen.

Saltoluokta Fjällstation ligger fint placerat på fjällsluttningen ovanför sjön Langas med en förtrollande utsikt över dalgången. Här kan du hitta din egna oas att slå upp tältet på! Här är du närheten till stigarna som leder upp på fjället, nära till festivalplatsen och huvudbyggnaden som ständigt sprudlar av liv, rörelse och musik.

Kanske vill du tälta för dig själv, eller så tar du med dig ett gäng kompisar och skapar ett eget litet festivalcamp! Här finns tid för såväl egna turer upp på fjället, att delta i dagens workshop, njuta av dagens konserter och dansa dig svettig av polska och schottis. Som tältare får du nyttja servicebyggnaden där du har tillgång till kök, toalett, torkrum, bastu och dusch. Vill du kan du boka in dig på någon av måltiderna på fjällstationen.

I priset ingår
3 nätter serviceavgift för tält, helgpass för festivalen