Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

STF Storulvån Fjällstation

Storulvån - Fjällkunskap

Vill du lära dig mer om utrustning, karta/kompass och fjällsäkerhet? Under denna intensiva heldag delar vår kunniga guide med sig av alla sina tips för att ditt fjälläventyr ska bli så tryggt och njutbart som möjligt.

Vår introduktion i fjällkunskap är en fantastisk möjlighet att skaffa sig kunskap innan du ger dig ut på en fjällvandring på egen hand. I en liten grupp om maximalt 8 deltagare går vi igenom vad som kan vara lämplig utrustning, hur du navigerar enkelt på fjället samt vilka nödvändiga säkerhetsåtgärder du ska tänka på. Givetvis finns också chansen att ställa alla de frågor du kan tänkas ha inför din kommande tur. Vi passar såklart på att tillvarata den härliga fjällmiljön runt Storulvåns Fjällstation, men anpassar oss efter rådande väder och delar av dagen kan komma att förläggas inomhus.

I priset ingår:
Heldagstur med guide

Bra att veta:
Min 2 / Max 8
Minimiålder 16 år i målsmans sällskap.
Aktiviteten tar ca 6-8 timmar. Samtliga gäster kontaktas via telefon några dagar innan.

Avbokning kan ske fram till 7 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring