STF Abisko Fjällstation

STF Aurora Sky Station – Upplev magiska höstljuset i Abisko

Hösten och det magiska norrskenet är det många som drömmer om att få uppleva, och det gör du bäst i Abisko på STF Aurora Sky Station. Omringad av fjällbjörkarna som övergått i höstens alla de färger tar liften dig långt över trädgränsen på fjället Nuolja.

Uppe på STF Aurora Sky Station finns en stor utomhusterrass och ett utkikstorn, där du kan stå och uppleva norrskenet och stjärnhimlen. Inne finns en norrskensutställning som på ett enkelt sätt beskriver vad ett norrsken är. Förstärk upplevelsen ytterligare genom att följa med på en guidad tur! Vi vandrar på fjället i en årstid som förbereder sig för vinter. I det mysiga caféet kan du köpa en kopp genuint kokkaffe eller en souvenir.

Datum:
1-23 september på tisdagar, torsdagar, lördagar
21.00-01.30 (sista nedfart med linbanan 01.00)

Medlemspris per person 645 kr

I priset ingår:
Besök på STF Aurora Sky Station
Linbanebiljett t/r
Guide och norrskensvandring

Ta med:
Kamera
Kläder efter väder

Bra att veta:
Vid bokning av någon av våra produkter på STF Aurora Sky Station, kan vi inte garantera att du kommer att se norrsken. STF Aurora Sky Station kan på kort varsel stängas ur säkerhetssynpunkt på grund av väderförhållandena; starka vindar etc.

Om STF Aurora Sky Station måste stängas ur säkerhetssynpunkt, kommer ett speciellt framtaget stormprogram att presenteras - STF Aurora Lounge. Har beslut tagits att STF Aurora Lounge-programmet ersätter besöket på STF Aurora Sky Station, återbetalas ingen del av summan.

Resealternativ

Läs mer om hur du tar dig till och från Abisko under fliken "hitta hit", direktlänk finner du här: https://www.svenskaturistforeningen.se/anlaggningar/stf-abisko-fjallstation/hitta-hit/

Kategorier:

Fjällvandring Höst Vandring