STF Vålådalen Fjällstation

Sportlovsvecka i Vålådalen

Sportlovet i Vålådalen är en vecka fylld av aktiviteter för barn och vuxna. Det blir snölekar, skattjakt, pulkarace och korvgrillning - och så en massa skidåkning så klart! Barnen kan haka på vår skymningsklubb med härliga äventyr.

Våra högklassiga skidspår lockar, liksom många fina turleder på fjället. Du kan också ägna dig åt toppturer, vinterfiske, spårsafari med snöskor, besök på Naturum och mycket annat. Avslutning med härlig bastu och uppvärmda badtunnor innan middagen.
Kvällen börjar med en smaskig barnbuffé som serveras samtidigt som vår ordinarie meny. Som familj eller sällskap samlas ni kring middagen för en skön tid tillsammans. När det börjar spritta i benen på barnen kommer vår guide och tar med alla barn som vill på kvällens äventyr. Ibland är vi ute och ibland är vi inne. Tillsammans ser vi till att barnen får en rolig avslutning på dagen och samtidigt kan föräldrar varva ner kring middagen och brasan.

Vad ingår:
7 nätter i rum med dusch och wc (Hotellet eller Tipshuset)
Sänglinne, handdukar och slutstäd
Stor frukostbuffé och middagsbuffé under hela vistelsen.
7 dagars idrottskort som inkluderar spåravgift, bastu, badtunnor, tillgång till sporthall

Foto: Anette Andersson

Kategorier: