Tälta på Saltofolk - äkta festivalliv!

STF Saltoluokta Fjällstation

Tälta på Saltofolk - äkta festivalliv!

För dig som vill tälta, leva festivalliv och maxa din fjällupplevelse! Här finns fina tältplatser där du kan skapa ditt eget festivalcamp. Här bor alla nära festivalen, fjällstigarna och midnattssolen som skiner hela natten.

Saltoluokta Fjällstation ligger fint placerat på höjden ovanför sjön Langas med en förtrollande utsikt över fjällen, här kan du hitta din egna oas att slå upp tältet på! Här är du närheten till stigarna som leder upp på fjället, nära till festivalplatsen och huvudbyggnaden som ständigt sprudlar av liv, rörelse och musik.

Kanske vill du tälta för dig själv, eller så tar du med dig ett gäng kompisar och skapar ett eget litet festivalcamp! Här finns tid för såväl egna turer upp på fjället, att delta i dagens workshop, njuta av dagens konserter och dansa dig svettig av polska och schottis. Som tältare får du nyttja servicebyggnaden där du har tillgång till kök, toalett, torkrum, bastu och dusch. Vill du kan du boka in dig på någon av måltiderna på fjällstationen.

I priset ingår
3 nätter serviceavgift för tält, helgpass för festivalen