STF Saltoluokta Fjällstation

Saltoluokta - Dagstur till Stora Sjöfallet

Följ med på en kulturell och historisk dagsvandring till Stora Sjöfallet där vi blickar både bakåt och framåt i tiden. Vår guide leder dig genom fjällurskogen fram till det mäktiga vattenfallet och turen avslutas med mat över öppen eld.

Tillsammans gör vi en historisk vandring i Laponiafjällen, till Stora Sjöfallet som en gång var ett av Europas mäktigaste vattenfall. Vi njuter av att glida fram på en av fjällvärldens vackraste sjöar, vandra i uråldrig tallskog och titta ut över det mäktiga vattenfallet. Vi avslutar med att laga lunch över öppen eld och koka kaffe på traditionellt vis.

I priset ingår:
- Båttur Saltoluokta-Sjöfallsbryggan t/r
- Guide
- Utelunch

Bra att veta:
- Ca 4km enklare vandring på stig, bitvis stenig.
- Passar alla åldrar.
- Klä dig efter väder. Gå med vattentäta skor.
- Turen kan ställas in pga. lågt vattenstånd eller hård väderlek.
- För större grupper (min 10 personer) kan vi ordna avgångar andra dagar. Detta måste förbokas minst 4 veckor i förväg till Saltoluokta@stfturist.se

Avbokning kan ske fram till 14 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

19/6-18/9 2021

Kategorier: