Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Båt

Hitta hit

Saltoluokta Fjällstation ligger vid sjön Langas i väglöst land. Hit tar du dig antingen med tåg och buss eller egen bil. Från södra Sverige går det nattåg till Gällivare, och sedan är det länstrafikens bussar de sista 12 milen till hållplatsen och hamnen Kebnats, där du tar dig med vår passagerarbåt MS Langas den sista biten fram till stationen. Se nedan för mer information

Båtresor

Båttidtabellen uppdateras under våren, men passar alltid med avgångs- och ankomsttiden för buss 93. Under Saltofolk kör vi även en extra tur per dag.

Tors-lör 25-28/6 2020

Avgång Salto 22.00

Ankomst/avgång Kebnats 22:15

Avgång Salto 22:30

OBS! Måste förbokas senast 12 timmar innan avfärd via receptionen, mejl saltoluokta@stfturist.se eller telefon +46-10190 23 50.

Resa hit/parkering