Grövelsjön - Familjefjällvecka steg 2 - Fjällintroduktion

STF Grövelsjön Fjällstation

Grövelsjön - Familjefjällvecka steg 2 - Fjällintroduktion

Tillsammans med fjällguider gör vi upptäcktsfärder på fjället, utforskar den forsande bäcken, ser långt från bergets topp, spanar efter renar och om för den som vågar ett svalkande dopp i någon fjällsjö.

Denna vecka riktar sig till familjer med barn från 6 år som är nyfikna på fjäll- och friluftsliv, vill utveckla sina fjällkunskaper och uppleva några Grövelsjöfjällens smultronställen. Under veckan gör vi turer till fots, paddlar kanot, leker, övar navigering och provar att vada över strömmande vatten. Ett av dygnen packar vi ryggsäckarna med allt som behövs för att laga mat och bo en natt i tält. Under veckan knyts band till nya vänner och du kommer succesivt känna dig allt tryggare för att kunna ge dig ut på egna fjälläventyr med familjen.

BRA ATT VETA;
För en bra fjällupplevelse är bekväma och funktionella kläder viktiga. Ta gärna med extra då det är lätt att bli blöt i bäcken eller fastna med stöveln i en fjällmyr. Se utrustningslista i programmet.

Kategorier:

Familjeaktivitet Fjällvandring Sommar