Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Östersund/Ledkrysset Vandrarhem

På spaning runt Storsjön

Kom till Jämtland i sommar och åk på ett spännande familjeäventyr vid den sägenomspunna Storsjön. Resan tar er till några unika upplevelser som ni besöker med i den ordning och takt ni själva önskar.

Storsjöodjurscentrum - ett interaktivt centra om Storsjöodjuret, Locknekratern Meteoritcenter - en upplevelseanläggning om meteoritnedslaget för 455 miljoner år sedan, Moosegarden - älghägnet där du får träffa, klappa och mata älgar, Jamtli Historieland - Norra Sveriges största levande... utomhusmuséum. Färdas gör ni i egen bil. Bor gör ni i familjerum på STF Östersund Ledkrysset och laddar upp med energi från frukostbuffén innan dagens äventyr börjar.

Datum: 23/6-27/8

I priset ingår
Boende 4 nätter med del i familjerum
Frukostbuffé