Just nu genomför vi uppdateringar på webbplatsen vilket kan medföra tillfälliga störningar. Tack för ditt tålamod!

STF Vickleby/Bo pensionat

Ölands skördefest

Ölands Skördefest är Sveriges största, nu över 20 år gammal, och har hittat formeln för hur mat och konst skall samverka. Med över 900 programpunkter från norr till söder, finns något för alla. Höst när det är som bäst!

I slutet av september bjuder Öland in till Sveriges största skördefest med drygt 900 aktiviteter runt om på ön. Affärer, gårdsbutiker, restauranger, krogar och caféer serverar nyskördade godsaker och hela Ölands näringsliv satsar på en riktigt bra fest. Fredagens konstnatt, eldskulpturer, fyrverkerier, dockparad, pumpagubbar, utställningar, Matlandskapet och massa annat står på programmet. Efter en dag fylld av upplevelser laddar du batterierna i pittoreska Vickleby. Koppla av framför brasan och njut av tre rätters middagar med smaker från det Öländska skafferiet.

I priset ingår
Boende i tre nätter med del i dubbelrum
Linne
Slutstädning