STF Skäralid/Pensionat Söderåsen

Naturnära familjeäventyr på Söderåsen

Söderåsen är en fantastisk plats för upplevelser och äventyr med familjen. Naturen erbjuder spännande och fantasiväckande miljöer och Naturum Söderåsens utställningar väcker ofta nyfikenhet. Bo bekvämt i familjerum inom gångavstånd från nationalparken.

Pensionat Söderåsen har en stor tomt och är perfekt för lek. Här finns också getter, höns, hund och katt på gården. Lunchen dag 2 får ni med er som matsäck för er utflykt. Efter en dags äventyr i skogen eller närområdet väntar eftermiddagsfika på er och kvällen kan ni laga er måltid i gästköket eller boka till ett grillpaket för grillning i kvällssolen på tomten eller under en kvällsutflykt.
Söderåsens nationalpark erbjuder fantastisk natur -dramatisk geologi, härlig bokskog och massa spännande unika småkryp och växter, men framförallt en sagolikt vacker och spännande miljö att vistas i. Flera bra rundslingor för vandring finns, och i närliggande strövområden finns bl a vulkanrester, grottor, färskvattenkällor och maffiga utkikspunkter - äventyret är inte långt borta.

I priset ingår:
2 övernattningar i familjerum med dusch/wc strax utanför (2 vuxna + 2 barn)
bäddat & klart
2 x frukostbuffé