Kungsleden - Vindelfjällen på egen hand

Upplev Vindelfjällen under sex dagars vandring längs Kungsledens sydligaste sträcka. Vandringen från Hemavan och norrut genom Vindelfjällens naturreservat till Ammarnäs är som att vandra i ett Lappland i miniatyr. Imponerande massiv av höga karga fjäll och djupa gröna dalar varvas med fågelrika våtmarker, fjällbjörkskogar och fiskrika sjöar.

Vindelfjällens naturreservat är Sveriges största och på denna vandring får du uppleva allt från de högalpina områdena i Norra Storfjälls-massivet till en av fjällvärldens största sjöar, Tärnasjön. Däremellan passerar du vacker fjällbjörkskog och Kungsledens näst högsta punkt, 1080 möh samt Västerbottens högsta topp Sytertoppen 1768 möh. Du vandrar även genom två samebyars sommarbetesland och om du visar hänsyn kan du få möta renar, fjällrävar, järvar och många sorters fåglar på din vandring. Glöm inte att ta med en kikare!

Bokning:
Vi rekommenderar att du alltid förbokar din övernattning på våra boenden. För att boka flera boenden i en och samma bokning gör du det enklast genom att öppna upp respektive boende i separata flikar i din webbläsare. Välj sedan datum för respektive boende, antal personer och gå vidare tills dess att du ser att ditt boende lagts i varukorgen. Alla dina val sparas i en och samma varukorg, trots att du arbetar i olika flikar. När du är redo att betala väljer du att gå vidare till betalning i någon av flikarna så kommer alla dina val att följa med. Dina val sparas i totalt 30 minuter. Observera att tältplats och dagbesök ej kan förbokas, serviceavgift betalas på plats.

STF Ammarnäs Wärdshus
STF Aigert Fjällstuga
STF Serve Fjällstuga
STF Tärnasjö Fjällstuga