Tänk på att det råder eldningsförbud i princip i hela landet. Nu är det viktigare än någonsin att vi alla njuter av naturen på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats

Köp boende i fjällstuga: Kungsleden Abisko-Kebnekaise

- Köp av boende online ger dig bättre pris än betalning i fjällstugan.
- Välj önskat startdatum, antal dagar/personer.
- Du kan nyttja nätter i valfri fjällstuga inom en period av 2 veckor före och efter valt startdatum. Dagarna behöver inte löpa i följd.

Kungsleden Abisko - Kebnekaise: Abiskojaure, Alesjaure, Tjäktja, Sälka, Singi

Kungsledens mest vandrade sträcka med start i Abisko och avslut vid Kebnekaise. Stora fjällstugor med hög service och öppettid från mitten av juni till slutet av september och vintersäsong från slutet av februari till 1 maj. Leden har ett högt besökstryck, därför ligger priserna högre här än i andra vandringsområden.

- Fjällstugorna har olika öppettider - försäkra dig om att de fjällstugor du tänker besöka är säsongsöppna.

- Kom ihåg att skriva ut bokningsbekräftelsen som du skall ha med till fjällstugan.
- Förköp av en sovplats i STFs fjällstugor innebär inte en bokning av en bädd eller rum. Sovplats innebär en ordinarie sängplats eller en golvbädd vilket är tillgång till en madrass, kudde och täcke.
- Avbokning och återbetalning gäller fram till valt startdatum. Efter detta datum sker ingen återbetalning.
- Medlemskort ska uppvisas i fjällstugan för samtliga personer för att erhålla medlemsrabatt.

Kategorier:

Fjällvandring Höst Skidåkning Sommar Turskidåkning Vandring Vinter Vår