Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

Förbetala ospecificerad sovplats i fjällstuga: Kungsleden Abisko-Kebnekaise

Här förbetalar du en ospecificerad sovplats på sträckan Kungsleden Abisko - Kebnekaise där du hittar fjällstugorna Abiskojaure, Alesjaure, Tjäktja, Sälka och Singi. Välj önskat startdatum, antal dagar och antal personer.

Abisko-Kebnekaise är Kungsledens mest vandrade sträcka, med start i Abisko och avslut vid Kebnekaise. Leden kantas av stora fjällstugor som har öppet från mitten av juni till slutet av september, samt från slutet av februari till månadsskiftet april/maj. Leden har ett högt besökstryck och därför ligger priserna något högre än i vissa andra vandringsområden.

- När du förbetalar på hemsidan får du ett bättre pris än det du betalar direkt i stugan.
- Observera att denna förbetalning endast gäller i fjällstugorna mellan Abisko-Kebnekaise och inte för övernattning på STF Abisko Turiststation och STF Kebnekaise Fjällstation.
- Du kan nyttja nätter i valfri fjällstuga inom en period av 2 veckor före och efter valt startdatum. Dagarna behöver inte löpa i följd.
- Förbetalning av en ospecificerad sovplats i STFs fjällstugor innebär en ordinarie sängplats eller en golvbädd, inte en bokning av en specifik bädd eller rum. Båda alternativen ger tillgång till madrass, kudde och täcke.
- Kom ihåg att skriva ut bekräftelsen så att du kan visa upp den vid ankomst till fjällstugan.
- För att få medlemsrabatt ska medlemskort (fysiskt eller digitalt) uppvisas i fjällstugan av samtliga gäster.
- Fjällstugornas öppettider skiljer sig åt – försäkra dig om att stugorna du tänker besöka är säsongsöppna.
- Avbokning kan ske fram till kl. 18.00 dagen innan det startdatum som står på bekräftelsen. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp, oavsett om alla nätter är nyttjade eller ej.

Kategorier:

Fjällvandring Höst Skidåkning Sommar Turskidåkning Vandring Vinter Vår