STF Kebnekaise Fjällstation

Kebnekaise - Alpin Klättring Tuolpagorni

Följ med våra guider på ett spektakulärt vandrings- och klätteräventyr till vårt signaturberg – Tuolpagorni! Detta är turen för dig som letar efter en spännande utmaning i vacker fjällmiljö.

Har du tidigare besökt stationen eller någon gång sett bilder från vår dalgång, då har du säkert lagt märke till berget med den iögonfallande kratern – Tuolpagorni. Denna tur tar dig uppför en luftig men enkel klättring via kraterkammen till Tuolpagornis topp.

Turen börjar med en lätt vandring från fjällstationen till Tuolpagornis fot. Efter en brant stigning börjar sedan klättringen mot toppen, som tar oss längs den exponerade kraterkammen där vi inknutna i rep, på ett tryggt och roligt sätt tar oss upp till toppen. Fina dagar har vi turen att få njuta av en fantastisk utsikt över Kebnekaisemassivet och vår vackra dalgång, Ladtjovagge.

Datum 2021: 22/6-1/9
Medlemspris per person: 1590 kr

Detta ingår:
Guide
Lunchpaket
Säkerhetsutrustning

Förkunskapskrav:
God kondition
Ej höjdrädd

Bra att veta:
Samling kl 20:00 dagen innan turen.
Minst 2 personer bokade för att turen ska bli av, går bra att betala upp sig till minimiantal.

Avbokning kan ske fram till 14 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Fjällvandring Klättring Sommar Vandring