Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Jämtlandstriangeln med tält på egen hand

Välkända och omtyckta Jämtlandstriangeln är en riktig klassiker som passar både nybörjare och vana vandrare. Kombinera bekvämt boende på STF Storulvån Fjällstation med tältnätter på Sylarna och Blåhammaren. Det perfekta äventyret!

Vandringsklassikern Jämtlandstriangeln inleds på STF Storulvån Fjällstation, som med sitt fantastiska läge väntar som en trygg famn vid foten av fjället. Passa på att njuta av en välsmakande middag i restaurangen, en skön natts sömn och en stärkande frukost innan du ger dig iväg. Våra kunniga fjällvärdar på plats delar gärna med sig av sina bästa tips inför din fortsatta tur. På Sylarna och Blåhammaren övernattar du i tält och belönas med tystnad, stillhet och frukost med utsikt under bar himmel. Färden tillbaka mot Storulvån den avslutande dagen är lättvandrad, och varvar platt med utför. En avkopplande god middag och ytterligare en god natt på stationen blir ett perfekt avslut på detta kontrastrika äventyr.

Detta inspirationsförslag kan anpassas helt efter dina önskemål. Välj själv om du vill stanna både första och / eller sista natten på STF Storulvån Fjällstation, gå triangeln i omvänd riktning med andra natten på Blåhammaren, eller passa på att stanna en extra natt på Sylarna och bestig Storsylen med eller utan guide. Valet är ditt!

Förslag på rutt:
Dag 1 – Ankomst och övernattning på STF Storulvån Fjällstation
Dag 2 – Vandring 16 km, tältnatt på STF Sylarna Fjällstation
Dag 3 – Vandring 19 km, tältnatt på STF Blåhammaren Fjällstation
Dag 4 – Vandring 12 km och övernattning på STF Storulvån Fjällstation

Övernattningar och måltider på STF Storulvån Fjällstation bokar du här. https://www.svenskaturistforeningen.se/boende/stf-storulvan-fjallstation/

Tält och övrig utrustning såsom sovsäck, liggunderlag och stormkök finns att hyra via Outdoor Buddies, och hämtas och återlämnas på Storulvåns Fjällstation. Smidigt och hållbart! Som STF-medlem får du dessutom 15% rabatt på hyran! Boka via https://www.outdoorbuddies.se/product-category/utrustning/talt/ och ange kod STFTRIANGELN. Är du medlem uppger du även medlemsnummer i bokningsflödet för att få din medlemsrabatt.

Serviceavgift på Sylarna och Blåhammaren (200 kr för medlem, 300 kr ej medlem) betalas på plats och ger dig tillgång till alla faciliteter på stationen såsom dusch, torkrum och självhushåll. Middag och frukost kan bokas i mån av plats tidigast 7 dagar före ankomst på fjallbokningen@stfturist.se.

Önskar du boka en guidad topptursbestigning på Sylarna gör du det här https://www.svenskaturistforeningen.se/aktiviteter/sylarna-topptursbestigning/

Mer information om leden och dess etapper hittar du här:

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring