Jämtlandsfjällen Trail

Jämtlandsfjällen erbjuder löpning av bästa klass i storslagna fjällmiljöer! Under fem dagar springer vi mellan fjällstationer och fjällstugor där varje upplevelse är annorlunda och unik. Turen är variationsrik och vi får se många av Jämtlands finaste platser!

Vi springer med vår packning mellan 16-21 km varje dag och kommer fram till fjällstationer där bastu och middag väntar. Tredje dagen spenderas på valfritt sätt vid Helagsmassivet. Vila för den som vill eller gå upp på toppen Helagsfjället! Sista natten spenderar vi i fjällstuga där vi lagar middag tillsammans och njuter av den enkla fjällupplevelsen på fjället Gåsen. Kalfjället bjuder på milsvid utsikt över stora delar av den jämtländska fjällvärlden med både branta, spetsiga fjäll och mjuka, rundare höjder. Tillsammans med trevliga turkamrater och erfarna fjällguider skapas fantastiska fjällminnen och upplevelser som du bär med dig resten av livet.

Datum 2018: 18-22/7, 13-17/8

Medlemspris per person, 5095 kr

I priset ingår:
Helpension, guide, sjukvårdsutrustning, vindsäck.

Förkunskapskrav:
God kondition. Har sprungit terräng förut och kan springa 20km/dag, flera dagar i rad.

Bra att veta:
Under löpningen håller vi ett jämnt tempo så att alla kan njuta av upplevelsen av att springa på fjället.
1-2 veckor innan turen/kursen kontaktar guiden alla deltagare för att stämma ev. frågor.

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Löpning Sommar