Jämtland - Tältvandring Grundkurs Familj

STF Storulvån Fjällstation

Jämtland - Tältvandring Grundkurs Familj

En fjällkurs för hela familjen full med spännande upplevelser! Tillsammans med inspirerande guider upptäcker vi friluftslivet på fjället. Vi sover i tält, lagar mat på stormkök och lär oss hur vi planerar och genomför egna drömturer i framtiden.

Denna kurs är för ungdomar mellan 12 och 16 år som tillsammans med sin/sina föräldrar vill ha lärorika dagar på fjället och utveckla sitt friluftsliv. Målsättningen är att man efter kursen ska känna sig trygg att göra egna fjällturer, sommartid i vår vackra fjällvärld. Vi lär oss att navigera, bygga läger, vada, vilken utrustning man kan ha, laga mat och mycket mer! Att få vara ute på fjället tillsammans, långt från vardag och stress, är en upplevelse i sig. Vi ser fram emot att göra denna kurs tillsammans med Er!

13-15 Juli
20-22 Juli

Medlemspris: 3995 kr
Ungdom: 2395 kr

Vad ingår:
Boende 2 nätter i tält
Guide, mat, sjukvårdsutrustning, tält, liggunderlag, sovsäck, kök.

Förkunskapskrav:
Jag har vandrat på sommarfjäll tidigare. Jag har god kondition och klarar av fysisk aktivitet under flera timmar/dagar.

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Familjeaktivitet Fjällvandring Sommar Vandring